هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

در حین بازی بین تیم های فلیپین و قزاقستان بازیکن آمریکایی تیم ملی بسکتبال فیلیپین برای صعود تیم خود به مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی یک گل به خودی در پایان بازی زد که مورد قبول قرار نگرفت. رضا آذرافزا داور ایرانی طبق قوانین فیبا این گل را مورد قبول قرار نداده است و فیلیپین اگرچه با دو امتیاز قزاقستان را شکست داد لیکن برای صعود به مرحله بعد نیاز مند برد با اختلاف 11 امتیاز بود که این امر محقق نشد و در نهایت فیلیپین از صعود به مرحله بعد باز ماند.


در این خصوص به سراغ آقای جعفریان مدرس جهانی داوری بسکتبال رفتیم و در خصوص تصمیم داور مسابقه از ایشان سوال شد که آیا تصیم داور درست بوده ویا خیر؟
جعفریان در پاسخ اعلام داشت طبق قانون تصمیم داور مسابقه کاملا درست بوده و هیچ خللی در آن وجود ندارد طبق نص صحیح قانون گل به خودی اگر بصورت عامدانه باشد گل مورد قبول واقع نخواهد شد و نحوه قضاوت درباره این موضوع مانند نحوه برخورد با تخلف میباشد و فقط مالکیت توپ عوض خواهد شد،علت عدم پذیرش نیز غیر عادلانه بودن آن و منافات با روحیه ورزشکاری است.اما اگر گل به خود سهوا بوده باشد گل مربوطه مورد قبول قرار گرفته و امتیاز مربوطه بنام کاپیتان تیم مقابل درج خواهد شد.ایشان در خصوص زمان از دست رفته بابت به ثمر رسیدن گل فیلیپین و اینکه آیا زمان مربوطه در تایم بازی قرار دارد یا خیر اعلام داشت زمان مذکور نیز بخشی از بازی محسوب میشده چرا که بازی از جریان متوقف نشده بوده است .
جعفریان اعلام داشت تصمیم داور مسابقه آقای آذر افزا کاملا درست بوده است و هیچ اعتراضی به آن وارد نخواهد بود. ایشان در ادامه افزودند در این سطح از مسابقات جای تعجب دارد که مربیان و کادر فنی فیلیپین نسبت به این موضوع واقف نباشند آگاهی از قوانین و اطلاع داشتن و مطالعه قوانین داوری بعنوان یکی از ابزار های اصلی مربیان حرفه ای بسکتبال میباشد که کمک شایانی به ایشان خواهد نمود.آگاهی از قوانین و اشراف داشتن به آن روند کوچینگ را تسهیل خواهد کرد.

منبع:جلیل یعقوب زاده




برچسب‌ها: داوری ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:39 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar